Thursday, 17 May 2012

PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR: MANIS...


PWTC



Pengalaman duduk di booth bersama Wanginya Bunga Rampai (2012) di waktu pagi dan 26 Episod Gosip (2010) di sebelah petang, masing-masing mengundang pengalaman yang manis walaupun berbeza.

Wanginya Bunga Rampai


 Ditemani Wanginya Bunga Rampai saya duduk di sebelah Oly, seorang karikator. Yang punyai ramai peminat [termasuk Yasmin] berbanding saya. Mejanya tidak pernah kosong dan lenggang. Ada kalanya saya terleka memandang tangan dia yang ‘menconteng’ kanvas putih yang akhirnya menghasilkan sebuah lukisan yang sungguh indah. Cekap, pantas dan kemas sekali dia menghasilkan lukisan: dari kanvas putih yang kosong sehinggalah siap dan ada yang di liminate. Sehinggakan ada peminat Seri dan Arif berkunjung pun saya tidak sedar. Minta maaf dari saya ya…

Duduk bersama 26 Episod Gosip di sebelah petang, saya digandingkan dengan Adileah dan Hafizah, penulis Jemari Seni yang novel mereka yang pernah saya baca dan suka. Bila melihat Adileah, khususnya asyik dikunjungi peminat dan berposing-posing dengan peminat apabila diminta, saya suka. Begini rupanya bila sudah menjadi penulis yang punyai ramai peminat. Seperti selebriti pun ya jugak.

26 EPISOD GOSIP


Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur [PBAKL] sudah berakhir.  Sungguhpun begitu pengalaman duduk di booth Js Adiwarna dan Jemari Seni masih mengalun rasa suka. Mengamati foto-foto di PBAKL menjadikan senyum sentiasa saja muncul di wajah. Apatah lagi ada Yasmin yang menemani saya seharian di situ. Sentiasa saja duduk di sebelah, kadang kala depan saya. Ada kalanya dia hilang di dalam ruang PWTC yang sesak ini dan kemudian kembali dengan beg  berisi novel dan alatan-alatan warna untuk lukisan yang dia suka.





 'Yasmin' dilukis oleh Oly

Kepada pembaca Wanginya Bunga Rampai hari itu, ada oleh-oleh dari keluarga Che Sue dan saya. Harapan saya oleh-oleh itu anda suka. Terima kasih untuk yang sudi membaca kisah cinta gila-gila Ain dalam 26 Episod Gosip dan kisah cinta terlarang Seri dalam Wanginya Bunga Rampai.



2 comments:

  1. like this kak ayu.. keep waiting for ur next novel!

    ReplyDelete
  2. Salam,
    Terima kasih kerana sudi bertugas, di beranda menghala ke Sg Melaka yang penuh buku dan sungguh tak selesa.

    Sayang: kaksu

    ReplyDelete

2011 Reading Challenge

Ayu has read 0 books toward a goal of 100 books.
hide