Nuffnang

Tuesday 1 January 2013

Selamat Tahun Baharu 2013






Sudah 2013 hari ini. Cepatkan masa berlalu?
 

Azam saya untuk 2012, alhamdullilah sudah tercapai. Manuskrip kisah Zulaikha Mat Ayob yang dipanggil: Skandalous Ika: Cinta Berani Mati, sudah ada ditangan editor. Sekarang ini tunggu saja apa kata editor JS Adiwarna. Terima saja komen-komen dari bahagian editorial ini. Memang ketika ini resah dan gementar yang bercampur dengan rasa tidak sabar, penghuni tetap ruang di dalam diri.

Apa azam saya tahun 2013? Banyak…sungguh banyak. Listnya penuh satu kertas kajang. Insya-Allah saya ingin mencapainya…semua. Antaranya, untuk JS Adiwarna, saya ingin cuba berubah ‘dunia’. Berubah angin, kata orang kita.  Dari dunia novel umum saya ingin mencabar diri untuk masuk ke alam novel kreatif. Bukan senang untuk ‘berhijrah’ walaupun sebentar ke alam lain, kalau tidak bersedia tanpa seberang persiapan. Hanya mereka yang pakar saja mampu berada dalam dua alam atau tiga alam pada suatu masa. Yang pasti, ‘angin’ alam kreatif ini berbeza, baik dari segi cerita mahupun dari segi bahasa.

Tips dan panduan sudah diberi oleh sifu-sifu saya dengan jelas. Insya-Allah Kisah Alia Kaisara yang mula dikutip hari ini akan lancar sehingga pengakhiran cerita dan bertemu dengan titik tamatnya nanti.

Apa azam anda? Bagaimana pula azam anda tahun 2012, adakah sudah tercapai semuanya? Atau separuh saja atau pun tiada langsung kerana anda tiada usaha ke arah azam itu? Ceritalah kepada saya kalau sudi.


Selamat berada di dalam ruang 2013 dari saya dan keluarga.

Jangan lupa ya, Skandalous Ika: Cinta Berani Mati, Insya-Allah...awal tahun 2013.






No comments:

Post a Comment